سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان ضرروت تبیین مکتب حاج قاسم در جامعه گفت:  تقویت دشمن شناسی از پیامدهای شهادت حاج قاسم است.

سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان ضرروت تبیین مکتب حاج قاسم در جامعه گفت:  تقویت دشمن شناسی از پیامدهای شهادت حاج قاسم است.

سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان ضرروت تبیین مکتب حاج قاسم در جامعه گفت:  تقویت دشمن شناسی از پیامدهای شهادت حاج قاسم است.
کد خبر: ۱۳۱۵۳
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

به گزارش سپاه نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین علیی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار پر افتخار جهان اسلام و جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار کرد: سردار رشید اسلام چهار دهه عمر خود را در راه خدمت به مردم و مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام سپری و شهادت را به عنوان پاداش مجاهدت‌های بی‌وقفه دریافت کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی جامع اضداد بود، عنوان کرد: این شهید والامقام یک رزمنده شجاع در مقابل دشمن و مردی مهربان برای فرزندان شهدا بود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه حاج قاسم تجلی خصوصیات حضرت امیرالمومنین(ع) بود، تصریح کرد: ایشان بیدارکننده جامعه بود و این بزرگ‌ترین خدمتی است که حاج قاسم به جامعه بشریت کرده است.

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در همه ابعاد والای انسانی ممتاز و شاخص بود به مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید والامقام اشاره و بیان کرد: عرفان عملی مهم‌ترین ویژگی این شهید بزرگ است که در سیر و سلوکش توسل به ائمه (ع) به وضوح دیده می‌شود و وقتی به کلیات ایشان نگاه می‌کنیم مطالبی که در مورد اهل بیت(ع)، ولایت و شخص مقام معظم رهبری و یا اشک‌هایی که در مجالس اهل بیت(ع) داشتند همه نشان از عرفان عملی ایشان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیی با تاکید بر اینکه عرفان و معنویت حاج قاسم بی‌نظیر بود به تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام شهادت این شهید بزرگوار اشاره و اظهار کرد: حاج قاسم به طور خاص به حضرت فاطمه زهرا(س) توسل می‌کرد و حتی منزل خود در زادگاهش را وقف مجالس حضرت زهرا(س) کرده بود و اگر حاج قاسم، حاج قاسم شد به دلیل عرفان و شناختی بود که از اهل بیت(ع) داشت و این شناخت، این شهید بزرگوار را به این مرحله رساند.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم دارای شخصیتی منحصر به فرد بود از اخلاص و ولایتمداری به عنوان دیگر ویژگی‌های شاخص این شهید عالی مقام نام برد و تصریح کرد: شهید سلیمانی انسانی شجاع، مخلص، مسئولیت پذیر، حضور در صحنه‌های مختلف، بی‌ادعا، مهربان، متواضع و در عین حال در عرصه نظامی و سیاسی یک نابغه بود که خالصانه مجاهدت می‌کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان به موضوع مطرح شده «مکتب حاج قاسم» توسط مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب است که می‌تواند الگویی بسیار مناسب برای جامعه و همه آزادی خواهان جهان باشد.

 

وی بر ضرروت تبیین مکتب حاج قاسم در جامعه تاکید و اظهار کرد: این امر کاملاً ضروری و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید از این مکتب بهره کافی ببریم  و لازم است همه مسئولین در این زمینه اقدام کنند و حتی مکتب شهید سلیمانی به عنوان یک ماده درسی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و حتی در کتب درسی مقطع دبیرستان گنجانده شود.

 

علیی در ادامه به مهم‌ترین پیامدهای ترور این سردار پرافتخار و مجاهد فی سبیل الله اشاره و بیان کرد: ما شیعه هستیم و فرهنگ شهادت در خون و رگ ما جاری است و شهادت هیچگاه از منظر ما نه تنها نابود کننده نیست بلکه حتی نقض کننده هم نیست چرا که خون شهید در رگ‌های اجتماع تزریق می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر یک نفر زمانی که زنده بود یک نفر است، وقتی به شهادت می‌رسد کل اجتماع شیعه را شامل می‌شود و به همین دلیل مکتب شهید سلیمانی امروز بسیار قدرتمندتر از شخص حاج قاسم است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تقویت دشمن شناسی را از دیگر پیامدهای ترور حاج قاسم دانست و اضافه کرد: امروز بعد از دو سال می‌بینیم مکتب شهید سلیمانی زنده است و خون شهید هم رگ‌های جامعه را سیراب کرده و شناخت جامعه از دشمن رشد چشمگیری داشته به طوری که دشمن‌شناسی را برای مردم بیشتر جلوه‌گر کرده است.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره مسیر ایستادگی و مقاومت را طی کرد افزود: باید از دشمنی دشمنان کاملا مطلع باشیم و بسیار هوشمندانه عمل کنیم به نحوی که مهم‌ترین هدف بیداری و دشمن‌شناسی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیی انتقام خون حاج قاسم را حرکت در مسیر حاج قاسم و ادامه دادن راه ایشان دانست و تاکید کرد: هدف حاج قاسم شکست کامل استکبار و خارج کردن نیروهای تروریسمی از منطقه بود و با توجه به اینکه انتقام دو جنبه داخلی و خارجی دارد؛ انتقام خون شهید در جنبه داخلی باید در همبستگی امت با ولایت باشد و در خارج غضب و نفرت نسبت به دشمن افزایش یابد و دشمن‌شناسی تقویت شود و در مقابل دشمن راهبردهای جدیدی را اتخاذ کنیم.

 

وی با بیان اینکه ادامه دادن راه حاج قاسم نباید لقلقه زبان باشد، یادآور شد: ملت ایران اگر می‌خواهند راه شهید سلیمانی را ادامه دهند باید همچون حاج قاسم تابع امر ولی فقیه باشند و همان گونه که حاج قاسم نسبت به دشمن شناخت داشت، چنین شناختی از دشمن داشته باشند بنابراین باید هم در درون و هم در برون ادامه دهنده راه حاج قاسم باشند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تشییع باشکوه و میلیونی سردار سلیمانی و یارانش در ایران و عراق و بزرگداشت‌های چندهزار نفری در سایر کشورها را حاوی پیام دانست و خاطرنشان کرد: این حضور پرشکوه به نوعی رفراندوم برای مکتب مقاومت بود به این معنا که ما با مکتب سازش مخالفیم و همچون حاج قاسم راه ایستادگی و مقاومت را طی خواهیم کرد و ادامه دهنده راه شهید حاج قاسم هستیم.

 

ارسال نظر
captcha